1

Els altafullencs i altafullenques suspenen a l’ajuntament en la neteja dels carrers i la resta de serveis

Una nova enquesta realitzada per la revista Altafulles, amb el suport de l’agència Avanti Comunicació, posa de relleu que la gran majoria d’habitants d’Altafulla estan descontents o molt descontents amb serveis com el de neteja de carrers, recollida d’escombraries o la gestió amb la fibra òptica.

Imatge d’un dels espais d’Altafulla, a la zona del castell.

En aquesta ocasió s’ha parlat, a peu de carrer i en punts molt variats del municipi, amb un total de 224 persones residents a Altafulla. Preguntades sobre els serveis que s’ofereixen per tenir una vila neta i endreçada, un 82% (184 persones) consideren que són molt escassos i gens eficients. La gran majoria fan referència a l’estat de brutícia dels carrers i especialment en aquells punts on asseguren que els excrements dels gossos que no han recollit els seus amos, poden estar dosi tres dies sense que ningú les tregui. També es queixen de les restes dels excrements de coloms que queden incrustades als carrers sense que s’eliminin.

Aquest 82% dels enquestats esmentats, donen una nota mitjana a la neteja d’un 3,2 sobre 10. L’altre 18% restant dels enquestats li donen de mitjana un 4,7 de i cap d’ells, del total, li concedeix un aprovat.

Les cantonades plenes de senyals de pixum dels gossos, amb les males olors corresponents, o les restes evidents de no netejar les papereres de manera periòdica, amb la franja de brutícia ben visible, són altres dels problemes suspesos i molt criticats per quasi un 79% dels enquestats.

Hi ha, a més, altres queixes que comparteixen una gran majoria dels altafullencs i altafullenques que han pres part a l’enquesta. Una d’elles és el soroll que fan les màquines de la neteja a primera hora del matí i la poca efectivitat que tenen. Els veïns i veïnes diuen que “l’únic que fan aquestes màquines és moure les fulles i la brutícia amunt i avall però sense eliminar-la”.

 

Signes evidents de les critiques dels enquestats sobre la neteja. Fotos fetes el 12/08/22

Preguntats pel servei de la fibra òptica, una àmplia majoria critica el fet que no puguin gaudir encara d’ell tot i l’anunci fet per l’anterior equip de govern assegurant que l’any passat tot el municipi estaria fibrat. La critica i suspens arriba de 181 dels 224 enquestats mentre els altres 43 restants si es mostren contents amb el servei de fibra perquè el gaudeixen actualment.

En un altre ordre de coses, un fet destacable és que entre els enquestats hi havia 5 veïns que viuen a la urbanització de Brises del Mar. Tots ells es mostren molt crítics amb l’ajuntament i asseguren sentir-se abandonats, desprotegits, indefensos i discriminats perquè paguen uns impostos per uns serveis que no reben. Els cinc suspenen l’anterior govern i l’actual als qui acusen de tenir-los només com a “un magatzem de vots cada cop que arriben eleccions i toca fer promeses”

La web, la ràdio i la revista

Una altra pregunta de l’enquesta realitzada per aquesta revista, feia referència als mitjans de comunicació i sistemes de tramitació de documentació municipals. Un 76% dels enquestats aproven amb un notable l’agilitat del web de l’ajuntament quan es tracta de fer gestions i tràmits online. Només un 6% dona una nota de suspens en aquest apartat i es correspon a persones de més 65 anys que prefereixen fer les gestions presencials com sempre.

La ràdio és un mitjà molt útil per a estar informats i la Plaça del Pou és una revista municipal per als polítics. Així ho defineixen els enquestats que diuen escoltar sovint Ràdio Altafulla (un 56% diu fer-ho assíduament) i els qui qualifiquen el butlletí en paper com un mecanisme de promoció del govern i alcalde de torn (un 97%).