2 min.
image_pdfimage_print

Entre gener i novembre del 2020 han mort a Catalunya 11 persones per violència masclista. La mitjana d’edat de les víctimes és de 41 anys i en un 80% dels casos les morts es produeixen en l’àmbit de parella mentre la resta són en l’àmbit familiar. Aquestes són dades de l’Institut Català de la Dona i les donem a conèixer avui perquè es commemora el Dia Internacional contra la violència de gènere.

Aquesta mateixa institució assenyala que amb la pandèmia s’han incrementat els casos de violència en l’àmbit familiar i de parella. Durant els primers trimestres d’aquest any, del gener al setembre inclosos, arreu de Catalunya s’han atès 9.740 víctimes de l’àmbit de la parella i 2.693 en l’àmbit familiar. És destacable que es produeixen molts trencaments de condemnes dictades amb anterioritat de manera que l’agressor ja havia estat denunciat prèviament. També capta l’atenció que entre els detinguts hi ha una vuitantena de menors d’edat.

Si ens centrem amb les dades del Camp de Tarragona, de nou durant els tres primers trimestres d’enguany, s’han produït 239 denuncies en l’àmbit familiar i 965 en l’àmbit de la parella.

Entre el gener i el setembre d’aquest any, el telèfon d’atenció contra la violència de gènere (900 900 120) havia atès 9.002 trucades. L’increment més destacat es va produir al mes d’abril, en plena època de confinament.

Cal recordar que amb motiu del dia internacional contra la violència de gènere, s’estan organitzant actes diversos a totes les poblacions i, entre elles, Altafulla. Així doncs, aquesta tarda s’ha previst la lectura d’un Manifest a les 18.00h a la plaça del Pou que serà retransmès en directe per Altafulla Ràdio. L’acte es clourà amb la il·luminació de l’edifici de l’ajuntament en color lila.

Una hora més tard, a les 19.00h i a través del canal de Youtube de l’ajuntament, es podrà veure la performance “No puc més” a càrrec del grup de teatre social “+ a prop” de Mans per l’Acció Solidària d’Altafulla.

 

SI VOLEU MÉS INFORMACIÓ SOBRE LES DADES OFICIALS DE L’INSTITUT CATALÀ DE LA DONA, AQUÍ TENIU L’INFORME