2 min.
image_pdfimage_print

La Federació d’Associacions d’Empresaris d’Hostaleria de la demarcació de Tarragona (AEHT) ha posat en marxa una nova iniciativa per potenciar el consum i el reconeixement dels vins locals: la creació del Consell del Vi. Aquesta entitat té com a objectiu principal promocionar els vins de les vuit denominacions d’origen (DO) que conviuen en aquest territori, tot integrant-los de manera destacada en l’oferta gastronòmica dels 800 restaurants i els 130 hotels associats a l’AEHT.

La decisió d’establir aquest consell arriba sis mesos després que l’AEHT donés un pas ferm en favor de la cultura vinícola de la regió mitjançant la creació de la vicepresidència del vi, posició que ocupa l’enòleg Vicenç Ferré. La seva tasca ha estat clau per a la conceptualització i el llançament d’aquest projecte, que busca convertir-se en un referent a nivell nacional i internacional en la promoció dels vins de la demarcació.

Una de les primeres accions anunciades pel Consell del Vi és l’inclusió d’una “benvinguda” en les cartes dels establiments hostalers. Aquesta iniciativa té com a finalitat informar als consumidors que es troben en la demarcació amb major nombre de DO de tot l’estat espanyol, incentivant-los així a descobrir i gaudir de la riquesa vinícola local. “Hem de treure pit d’això”, ha afirmat Ferré, destacant la importància de valorar i promocionar el patrimoni vinícola de la zona.

Addicionalment, s’ha anunciat la creació d’un concurs destinat a premiar la millor carta de vins entre els establiments participants. Aquesta competició té com a objectiu fomentar un major compromís del sector hostaler amb la qualitat i la diversitat de l’oferta vinícola, contribuint així a la difusió de la cultura del vi entre locals i visitants.

Amb aquestes i altres accions a desenvolupar, l’AEHT i el nou Consell del Vi busquen posicionar la demarcació de Tarragona com un destí de referència per als amants del vi, aprofitant l’extraordinària varietat i qualitat dels seus productes vinícoles.