La tarda vespre d’aquest passat dijous, 17 de febrer, va ser diferent a Altafulla. Pels seus carrers hi va vagarejar tímidament Akaki Akákievich, un humil funcionari rus que passaria del tot desapercebut si no fos perquè el va parir l’escriptor Nicolai Gogol.

Un instant de la trobada feta a Les Bruixes per parlar de Gogol i el seu conte.
L’Akaki va entrar, silenciosa i metòdicament, al restaurant les Bruixes cap a les vuit del vespre. Amb el capot nou, ben guarit del fred però desprotegit de possibles perills, va ocupar l’espai central d’una sala plena de taules i cadires, d’un públic atent i preparat per jutjar-lo a ell i a la seva vida. I així, amb una copa de vi i la lectura recent del conte de Gogol amb l’Akaki com a epicentre, va començar una nova sessió de les trobades gastro literàries que organitza des de fa temps el tallerista Pere Inglés.
Una vintena d’assistents, de totes les edats, van prendre part aquesta relectura del conte “El capot” de Gogol que protagonitza el personatge esmentat, l’Akaki. Com és habitual en aquestes trobades que ja són un clàssic a Altafulla, els lectors i lectores van dir la seva sobre l’obra i el seu desenllaç, esquarterant el text amb intel·ligència i traient-ne tots els detalls que, sense una bona lectura, poden passar desapercebuts.
La de Gogol era la tercera cita de les terceres trobades gastro literàries Nestor Luján. Primer es va repassar un conte de Truman Capote, després va ser el torn d’Edgar Allan Poe. L’últim del cicle serà Stefan Zweig. Es fan sempre a un restaurant i els assistents, que reben abans per correu el conte per poder-lo llegir amb temps, paguen 15 euros que inclouen una copa de vi, un plat del restaurant que acull l’acte i la pròpia xerrada on l’aprenentatge i el gest de compartir passen a un primer pla.