2 min.
image_pdfimage_print

Article d’opinió de Judith Mata-Ferrer

Les plataformes digitals aporten molts avantatges a l’hora de consumir pel·lícules i sèries. Durant els últims anys s’ha massificat el seu contingut i hem arribat a un punt on les pròpies estrenes tenen lloc a les respectives plataformes, deixant de costat el medi convencional, el cinema.

Arran de la pandèmia i el confinament, les plataformes han guanyat popularitat, ja que ens han distret durant els llargs mesos de quarantena. A més, les sales de cinema han hagut d’adaptar-se a les noves mesures de seguretat i no resulta tan senzill ni còmode anar-hi. Així mateix, les grans productores com Disney, han apostat per deixar de costat la gran pantalla i confiar en les plataformes. Serà la fi del cinema?

Acabaran desapareixent les sales de cinema convencional en detriment de les plataformes?

Una enquesta realitzada a joves d’entre divuit i vint-i-cinc anys, demostra que les sales de cinema no acabaran desapareixent. Més del vuitanta per cent creu que el medi convencional per veure estrenes sobreviurà, mentre que gairebé un disset per cent aposta per la seva desaparició.

Els enquestats afirmen que el cinema té alguna cosa màgica que et fa gaudir d’una pel·lícula de manera especial. No és el mateix el so d’alta qualitat, la pantalla gran i el projector que veure un film a l’ordinador. Gairebé cap pel·lícula pot emocionar-te igual al cinema que a casa. A més, no és el mateix estar sol que compartir les emocions amb altra gent al mateix moment. Tot i que la pel·lícula no sigui bona, anar al cinema és una garantia, almenys pel que fa a sensacions.

D’altra banda, una part dels enquestats afirmen que la gran pantalla està destinada a desaparèixer. Les plataformes digitals són molt més còmodes i es pot escollir què vols veure i el moment, fins i tot es pot aturar la reproducció i reprendre-la en qualsevol moment. A més, tot per un preu molt més barat que el cinema. De la mateixa manera que, afirmen, la gran pantalla hauria d’innovar-se per captar més l’atenció dels espectadors. Les plataformes digitals són sinònim de comoditat, sense haver de patir per horaris i altres factors.

Sembla ser que el cinema convencional sobreviurà mentre hi hagi gent que hi vagi o fins que les grans productores apostin definitivament per les plataformes digitals. Des del meu punt de vista, les plataformes són un bon mètode de veure pel·lícules, però no hem de substituir-les pel cinema. Com s’ha comentat anteriorment, anar al cinema és una experiència única i no s’hauria de perdre.

I tu què en penses? Pots respondre el formulari AQUÍ i veure què en pensen altres persones.